ZNAK SPRAWY: PP/TS/6/2024 - Zapytanie do postępowania przetargowego pn.: "Dostawa nowej koparki gąsienicowej o wadze w zakresie ok. 6 ton wraz z kompletem łyżek(30 cm, 60 cm, skarpówka)"

PGWiR S.A. informuje, że wpłynęły zapytania do ww. postępowania:

Czy wyrażają Państwo zgodę na zmianę zapisów  w załączonej umowie do przetargu?

PROPOZYCJA ZMIANY NR. 1 w § 1. pkt. 8b

Maszyna powinny posiadać wymagane przepisami odpowiednie dopuszczenia, certyfikat CE, certyfikat gwarancji oraz instrukcję obsługi w języku polskim(wersja pdf. oraz papierowa), katalog części (wersja pdf.)

ZAPISY PROJEKTU UMOWY:

§ 1. pkt. 8b

„Maszyna powinny posiadać wymagane przepisami odpowiednie dopuszczenia, certyfikat CE, certyfikat gwarancji oraz instrukcję obsługi w języku polskim(wersja pdf. oraz papierowa), katalog części (wersja pdf. oraz papierowa).”

ODPOWIEDŹ:

Tak, Zamawiający dopuszcza zmianę zapisów umowy § 1. pkt. 8b po zmianie otrzymuje on brzmienie:

Maszyna powinny posiadać wymagane przepisami odpowiednie dopuszczenia, certyfikat CE, certyfikat gwarancji oraz instrukcję obsługi w języku polskim(wersja pdf. oraz papierowa), katalog części (wersja pdf.)

 

PROPOZYCJA ZMIANY NR. 2 w § 3. pkt. 1

Zapłata wynagrodzenia nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT w terminie do 14 dni od jej dostarczenia do Zamawiającego, chyba że Sprzedający jest mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 08 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1790), w stosunku do którego termin zapłaty wynosi do 30 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT do Zamawiającego.

ZAPISY PROJEKTU UMOWY:

§ 3. pkt. 1

Zapłata wynagrodzenia nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT w terminie do 60 dni od jej dostarczenia do Zamawiającego, chyba że Sprzedający jest mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 08 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1790), w stosunku do którego termin zapłaty wynosi do 30 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT do Zamawiającego.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający nie dopuszcza zmianę zapisów umowy § 3. pkt. 1

 

PROPOZYCJA ZMIANY NR. 3 w § 5. pkt. 1 ust. 1

„opóźnienia w wykonaniu obowiązków wynikających z umowy nieprzekraczającego 14 dni,
w wysokości 0,05 % wynagrodzenia netto wynikającego z umowy za każdy dzień opóźnienia;”

ZAPISY PROJEKTU UMOWY:

§ 5. pkt. 1 ust. 1

„opóźnienia w wykonaniu obowiązków wynikających z umowy nieprzekraczającego 14 dni,
w wysokości 0,1 % wynagrodzenia netto wynikającego z umowy za każdy dzień opóźnienia ;”

ODPOWIEDŹ:

Tak, Zamawiający dopuszcza zmianę zapisów umowy § 5. pkt. 1 ust. 1 po zmianie otrzymuje on brzmienie:

„Opóźnienia w wykonaniu obowiązków wynikających z umowy nieprzekraczającego 14 dni,
w wysokości 0,05 % wynagrodzenia netto wynikającego z umowy za każdy dzień opóźnienia”

 

PROPOZYCJA ZMIANY NR. 4 w § 6. pkt. 4

„Sprzedający może nie uznać reklamacji wyłącznie w przypadku gdy wykaże, że stwierdzone wady powstały na skutek nieprawidłowej eksploatacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego lub aktów wandalizmu.”

ZAPISY PROJEKTU UMOWY:

§ 6. pkt. 4

Sprzedający może nie uznać reklamacji wyłącznie w przypadku gdy wykaże, że stwierdzone wady powstały na skutek nieprawidłowej eksploatacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego  .

ODPOWIEDŹ:

Tak, Zamawiający dopuszcza zmianę zapisów umowy § 6. pkt. 4 po zmianie otrzymuje on brzmienie:

„Sprzedający może nie uznać reklamacji wyłącznie w przypadku gdy wykaże, że stwierdzone wady powstały na skutek nieprawidłowej eksploatacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego lub aktów wandalizmu.”

 

PROPOZYCJA ZMIANY NR. 5 w § 6. pkt. 7

Nieusunięcie przez Sprzedającego w terminie wad i usterek, zgłoszonych w protokole odbioru końcowego, a także w ramach gwarancji daje Zamawiającemu prawo powierzenia ich usunięcia osobom trzecim na koszt i ryzyko Sprzedającego. – prosimy o usunięcie tego zapisu z umowy.

ZAPISY PROJEKTU UMOWY:

§ 6. pkt. 7

Nieusunięcie przez Sprzedającego w terminie wad i usterek, zgłoszonych w protokole odbioru końcowego, a także w ramach gwarancji daje Zamawiającemu prawo powierzenia ich usunięcia osobom trzecim na koszt i ryzyko Sprzedającego.

ODPOWIEDŹ:

Tak, Zamawiający dopuszcza usunięcie z projektu umowy  zapisów § 6. pkt. 7.