ZNAK SPRAWY: PP/HG/24/2024 - Zapytanie do przetargu pn.: "Ochrona obiektów i mienia Przedsiębiorstwa Gospodarki Wodnej i Rekultywacji S.A. zlokalizowanego w Czerwionce -Leszczynach w latach 2025-2026"

PGWiR S.A. informuje, że wpłynęły zapytania do ww. postępowania:

Pytanie 1

Zapisy dotyczące patrolowania obiektu zawarte w specyfikacji technicznej brzmią:

w pkt. 2 „- patrol zmechanizowany 1 raz w godzinach od 22.00 do 6.00 w zakresie § 1 ust. 1 pkt. b, c, d, e”

w pkt. 3 „Obiekty b, c, d, e, są systematycznie co najmniej 1 raz na zmianie patrolowane przez patrol zmechanizowany i zobowiązani są zapewnić ochronę terenu i urządzeń. Lokalizacja obiektu przedstawia się na załączonych mapach”, natomiast zapis z pkt. 8 w paragrafie 3 umowy wskazuje, że: „Obiekty, o których mowa w ust. 2 punkty 2-5, są systematycznie co najmniej 2 razy na zmianie patrolowane przez grupę zmechanizowaną (patrol zmechanizowany), której członkowie są zobowiązani zapewnić ochronę terenu i urządzeń”.

Z uwagi na występujące rozbieżności, proszę o wskazanie jaka jest wymagana częstotliwość patroli wykonywanych przez Grupę Interwencyjną/patrol zmotoryzowany na dobę i w jakich godzinach mają być realizowane?

Odpowiedź 1:

Patrole zmechanizowane są wykonywane raz na zmianę. U Zamawiającego obowiązuje system trzyzmianowy. Zamawiający nie wskazuje godzin, w których ma się odbywać patrol. Jest to kwestia do uzgodnienia miedzy stronami umowy.

 

Pytanie 2

Czy w związku z wymogiem zainstalowania na wybranych obiektach urządzeń kontroli przejścia, Zamawiający wskaże wymaganą ilość punktów kontrolnych na każdym z obiektów? Proszę o podanie przewidywanej ilości tych punktów.

Odpowiedź 2:

Zamawiający przewiduje 7 punktów kontrolnych na 3 różnych obiektach:

  1. 5 na  na ogrodzonym terenie Zamawiającego przy ul. Młyńskiej 24,
  2. 1 na „Firlusowcu”,
  3. 1 na stacji przygotowania solanki przy ul. Nowy Dwór 22 (SWPS).

 

Pytanie 3

Czy Zamawiający będzie badał oferty pod względem możliwości zapewnienia pracownikom wynagrodzenia zgodnego z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę i minimalnej stawce godzinowej, która będzie obowiązywała w 2025 r.?

Odpowiedź 3:

Powyższe stanowi przedmiot działalności gospodarczej Oferenta.

 

Pytanie 4

Prosimy o informację czy Zamawiający przewiduje możliwość negocjacji wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu Umowy w sytuacji wzrostu minimalnego wynagrodzenia i minimalnej stawki godzinowej w roku 2026?

Odpowiedź 4:

Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu Umowy w sytuacji ustawowego wzrostu minimalnego wynagrodzenia i minimalnej stawki godzinowej w roku 2026.

Zamawiający wprowadzi do umowy:

§10 ust. 4 -6

4. Strony ustalają, że wynagrodzenie określone w umowie, może podlegać waloryzacji, począwszy od 01.01.2026 r., w przypadku wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

5. W przypadku wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ust. 1, wynagrodzenie za świadczone usługi zostanie podniesione proporcjonalnie do wzrostu kosztów wynagrodzeń pracowników Wykonawcy wynikających z nowych przepisów dotyczących minimalnego wynagrodzenia. Zmiana wysokości wynagrodzenia nastąpi w drodze aneksu do Umowy i będzie obowiązywać od dnia ustalonego przez Strony.

6. Zamawiający zobowiązuje się do prowadzenia negocjacji w celu waloryzacji wynagrodzenia w dobrej wierze, z uwzględnieniem wzrostu realnych kosztów realizacji Umowy po stronie Wykonawcy, jeżeli zostaną one należycie przez niego wykazane.

 

Pytanie 5

Czy Zamawiający dopuszcza składanie ofert przez podmioty występujące wspólnie np. w ramach konsorcjum firm należących do tej samej grupy kapitałowej?

Odpowiedź 5:

Tak.