PGWiR S.A. informuje, że wpłynęły zapytania do ww. postępowania:
Pytanie 1
Zapisy dotyczące patrolowania obiektu zawarte w specyfikacji technicznej brzmią:
w pkt. 2 „- patrol zmechanizowany 1 raz w godzinach od 22.00 do 6.00 w zakresie § 1 ust. 1 pkt. b, c, d, e”
w pkt. 3 „Obiekty b, c, d, e, są systematycznie co najmniej 1 raz na zmianie patrolowane przez patrol zmechanizowany i zobowiązani są zapewnić ochronę terenu i urządzeń. Lokalizacja obiektu przedstawia się na załączonych mapach”, natomiast zapis z pkt. 8 w paragrafie 3 umowy wskazuje, że: „Obiekty, o których mowa w ust. 2 punkty 2-5, są systematycznie co najmniej 2 razy na zmianie patrolowane przez grupę zmechanizowaną (patrol zmechanizowany), której członkowie są zobowiązani zapewnić ochronę terenu i urządzeń”.
Z uwagi na występujące rozbieżności, proszę o wskazanie jaka jest wymagana częstotliwość patroli wykonywanych przez Grupę Interwencyjną/patrol zmotoryzowany na dobę i w jakich godzinach mają być realizowane?
Odpowiedź 1:
Patrole zmechanizowane są wykonywane raz na zmianę. U Zamawiającego obowiązuje system trzyzmianowy. Zamawiający nie wskazuje godzin, w których ma się odbywać patrol. Jest to kwestia do uzgodnienia miedzy stronami umowy.
Pytanie 2
Czy w związku z wymogiem zainstalowania na wybranych obiektach urządzeń kontroli przejścia, Zamawiający wskaże wymaganą ilość punktów kontrolnych na każdym z obiektów? Proszę o podanie przewidywanej ilości tych punktów.
Odpowiedź 2:
Zamawiający przewiduje 7 punktów kontrolnych na 3 różnych obiektach:
- 5 na na ogrodzonym terenie Zamawiającego przy ul. Młyńskiej 24,
- 1 na „Firlusowcu”,
- 1 na stacji przygotowania solanki przy ul. Nowy Dwór 22 (SWPS).
Pytanie 3
Czy Zamawiający będzie badał oferty pod względem możliwości zapewnienia pracownikom wynagrodzenia zgodnego z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę i minimalnej stawce godzinowej, która będzie obowiązywała w 2025 r.?
Odpowiedź 3:
Powyższe stanowi przedmiot działalności gospodarczej Oferenta.
Pytanie 4
Prosimy o informację czy Zamawiający przewiduje możliwość negocjacji wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu Umowy w sytuacji wzrostu minimalnego wynagrodzenia i minimalnej stawki godzinowej w roku 2026?
Odpowiedź 4:
Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu Umowy w sytuacji ustawowego wzrostu minimalnego wynagrodzenia i minimalnej stawki godzinowej w roku 2026.
Zamawiający wprowadzi do umowy:
§10 ust. 4 -6
4. Strony ustalają, że wynagrodzenie określone w umowie, może podlegać waloryzacji, począwszy od 01.01.2026 r., w przypadku wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5. W przypadku wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ust. 1, wynagrodzenie za świadczone usługi zostanie podniesione proporcjonalnie do wzrostu kosztów wynagrodzeń pracowników Wykonawcy wynikających z nowych przepisów dotyczących minimalnego wynagrodzenia. Zmiana wysokości wynagrodzenia nastąpi w drodze aneksu do Umowy i będzie obowiązywać od dnia ustalonego przez Strony.
6. Zamawiający zobowiązuje się do prowadzenia negocjacji w celu waloryzacji wynagrodzenia w dobrej wierze, z uwzględnieniem wzrostu realnych kosztów realizacji Umowy po stronie Wykonawcy, jeżeli zostaną one należycie przez niego wykazane.
Pytanie 5
Czy Zamawiający dopuszcza składanie ofert przez podmioty występujące wspólnie np. w ramach konsorcjum firm należących do tej samej grupy kapitałowej?
Odpowiedź 5:
Tak.