Przedsiębiorstwo Gospodarki Wodnej i Rekultywacji S.A. w Jastrzębiu-Zdroju informuje, że wpłynęły zapytania do ww. postępowania:
Pytanie 1
A.Zapisy formularza ofertowego w zakresie regularnego serwisu wskazują na podanie ceny netto za roboczogodzinę (zapisy Formularza poniżej)
Cena łączna za przedmiot konkursu wynosi:
1. Koszt regularnego serwisu:
cena netto .......................................... zł za roboczogodzinę
(słownie: ...........................................................................................).
Cena jednostkowa regularnego serwisu obejmuje wszystkie składniki kosztotwórcze, w tym m.in.: czas pracy serwisantów, materiały niezbędne do wykonania przeglądu, użycie sprzętu i narzędzi niespecjalistycznych i specjalistycznych do wykonania przeglądu, dojazd i odjazd serwisanta oraz inne czynności uwzględnione w specyfikacji.
2. Koszt wykonania prac awaryjnych:
cena netto .......................................... zł za roboczogodzinę
(słownie: ...........................................................................................).
Cena jednostkowa serwisu awaryjnego obejmuje wszystkie składniki kosztotwórcze, w tym m.in.: czas pracy serwisantów, materiały niezbędne do wykonania przeglądu, użycie sprzętu i narzędzi niespecjalistycznych i specjalistycznych do wykonania przeglądu, dojazd i odjazd serwisanta oraz inne czynności uwzględnione w specyfikacji.
Jest to cena ustalona na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianie.
Natomiast zapisy umowy w paragrafie 3 wyodrębniają ryczałtowe wynagrodzenie jednostkowe
za wykonanie regularnego serwisu oraz cenę za roboczogodzinę-zapisy poniżej
- Strony ustalają ryczałtowe wynagrodzenie jednostkowe za wykonanie regularnego serwisu
w wysokości ……………… zł [PLN] za roboczogodzinę (słownie: ……………………………………………………. złotych 00/100 za roboczogodzinę) netto. Cena jednostkowa regularnego serwisu obejmuje wszystkie składniki kosztotwórcze, w tym m.in.: czas pracy serwisantów, materiały niezbędne do wykonania przeglądu, użycie sprzętu i narzędzi niespecjalistycznych i specjalistycznych do wykonania przeglądu, dojazd i odjazd serwisanta oraz inne czynności uwzględnione w specyfikacji.
Wobec powyższego, Oferent wnosi o doprecyzowanie zapisów Formularza ofertowego albo zmianę zapisów zawartych w Projekcie Umowy.
Odpowiedź:
Mimo prawie identycznego brzmienia dla punktów dotyczących prac serwisowych (ujętych w harmonogram obsługi Urządzenia), a punktów dotyczących prac awaryjnych (których z istoty rzeczy w harmonogram ująć nie można), umowa wyraźnie wskazuje i definiuje różnicę pomiędzy pracami serwisowymi a awaryjnymi - jest to podpunkt 2 pkt 3 w &3 umowy. Ma to umocowanie w Specyfikacji Technicznej. W ten sposób Zamawiający pojmuje różnicę w stawce godzinowej pomiędzy tymi rodzajami prac. Stawki zaoferowane przez Wykonawcę z Formularza druku ofertowego zostaną przeniesione do projektu umowy. W obydwu dokumentach mowa jest o cenie (stawce) za roboczogodzinę netto [zł/godz].
Pytanie 2
Oferent wnosi o wydłużenie terminu składania ofert do 23.02.2024 r. godź. 10.00
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę